Prepreke kojima društvo sprječava tvoj napredak – Bruno Boksic

0 Comment
1975 Views

Pojedinac je super i može puno toga sam, ali postoje neopipljive stvari koje društvo radi te koje utječu na tvoj život bez da si ti toga svjestan. Svi mi plivamo u moru kojeg najčešće nismo ni svjesni, a to more itekako utječe na nas. 

Tako se sputavaju promjene, ideje i novi načini djelovanja pojedinca koji bi pozitivno utjecali na društvo. A kada postanemo svjesni tih 5 filtera, tek ih onda možemo početi mijenjati. 

1. MEDIA FILTER

Prvi način na koji te društvo sprječava u napretku jeste preko medijskog filtera. Medija filter nastaje tako što društvo odredi koje su informacije poželjne i trebaju se plasirati u isto društvo.

Postoji dva načina kako se ovo radi: 

Prvi je primjer dat u Orwellovoj 1984. gdje društvo na totalitarni način sprječava dotok informacija svojim građanima. Najčešće postoji samo jedan izvor informacija, jedne vijesti i jedne novine. Ovo se danas može vidjeti u Sjevernoj Koreji. 

Drugi je primjer nama dosta bliži. Radi se o Huxleyovom Hrabrom Novom Svijetu gdje ti je pruženo toliko informacija da sam nemaš pojma čemu vjerovati i tko ti priča istinu. Pa se onda radi tolikog izbora kompletno isključiš i pratiš ono što do tebe najjače (i najlakše) dolazi, a to je mainstream medijski set. Zapravo je Huxleyev svijet strateški način na koji implementirati ideje iz Orwellove 1984. 

U Huxleyevom svijetu gdje su sve informacije dostupne (primordijalni internet), osoba opet gleda vijesti na TVu i uzima ih zdravo za gotovo kao istinu i činjenice. 

Način na koji to danas funkcionira je isti– najviše efekta imaju vijesti koje dolazi s mainstream medija i najjačih portala u državi. 

A što se više prate mainstream mediji, to osoba više prima samo informacije koje se plasiraju tu što je i u interesu tih medijskih kuća. A tako zarađuju pare i guraju svoje ciljeve ma kakvi god oni bili.

Ali danas se ova metoda ne koristi sama po sebi već se kombinira sa sljedećim filterom za maksimalnu efikasnost.

2. SHARING FILTER

Newsfeed na bilo kojoj društvenoj mreži ili grupama kojima pripadaš će oslikavati upravo sva tvoja uvjerenja. Time ćeš dobiti “sharing filter” ili ti ga situaciju gdje ćeš samo dobivati informacije koje već potvrđuju ono u što tvoja okolina već vjeruje.

Upast ćeš u bubble unutar kojeg se vrte samo one informacije koje je tvoja mreža s tobom podijelila. Takve informacije su upravo one koje su dobili od mainstream medija. A društvene mreže su napravile takve algoritme da ti serviraju samo one stvari za koje znaju da će ti se svidjeti. 

Tako da iako sama osoba ne prati vijesti, novine ili portale, džaba joj jer svi ljudi oko te osobe prate te iste i onda dijele te informacije s tom osobom. Na kraju dobiješ istu informaciju, ali ona dolazi indirektnim putem (druga ruka). 

E sad, ova dva filtera su način na koji društvo direktnim putem utječe na tebe i ovo je dosta očito. Ali sljedeća tri filtera su onaj nevidljivi način na koji društvo utječe na tebe– voda u kojoj plivamo, a nismo je ni svjesni. 

3. FOKUS I PAŽNJA

Sad pogledaj okolo po prostoriji i primijeti koje su stvari smeđe boje– vjerojatno ćeš skontati da su te stvari godinama tu, ali ih nikada nisi primijetio.

Znači da tvoj mozak pušta samo 7/40 000 bitova informacija u tvoju glavu. Što znači da mi ignoriramo 99,999825% informacija s kojima dolazimo u doticaj (smeđe stvari u prostoriji). 

Ali šta je zanimljivo ovdje jest način na koji se odlučuje kojih 7 bitova informacija ulazi u tvoj mozak. 

I tu je vrag odnio šalu. 

Tvoj mozak odlučuje koje informacije pustiti u tvoju glavu tako što gleda koje informacije društvo najčešće plasira prema tebi. Zbog broja tih informacija kroz godine, smatra da su to najvažnije informacije koje trebaju ući u tvoj mozak pa njih pušta, a sve druge odbija. 

I ulazak tih informacija sam po sebi nije problem, ali ono što se događa odmah poslije toga je problem. 

4. UVJERENJE

Kako nastaju uvjerenja kod ljudi? Tako što dobivaju jedne te iste informacije za koje onda krenu misliti da su to temeljne istine u životu. 

Ili kako bi Englezi rekli “Reci laž tisuću puta i ona postaje istina.” 

Ako su jedine informacije koje osobi dolaze u glavu one koje se dobiju kroz portale, vijesti i novine, onda će i uvjerenja koja osoba stvori postati slika i prilika tih istih informacija. 

Kako očekivati prosvijećenost kod ljudi kada su dnevno trovani smeće informacijama ? 

Nikako i ne možeš. 

A najgora je stvar što ljudi svjesno ne prave uvjerenja, nego su ona rezultat dugogodišnje medijske indoktrinacije.

Ovdje voda unutar koje ribe plivaju postaje muljevita kao odvod iz Uborka.  

I onda se dođe do konačnog filtera. 

5. SKLAPANJE SLIKE

E sad kada dobijemo sve to smeće informacije iz nepovjerljivih izvora kojima smo dnevno filovani godinama, onda je vrijeme da sklopimo čitavu sliku realnosti i stvorimo jasnu sliku kako ona izgleda. 

A to s gore navedenim stvarima može biti samo usrano, pasivno, pesimistično, negativno i netočno– upravo ono što ljudima koji vode društvo poput našeg odgovora

Nismo ni svjesni da je naš proces razmišljanja i dolaska do određenih zaključaka oko života toliko uvjetovan informacija kojima smo filovani godinama. I onda se čudimo kako nam nedostaju inovacije, rast i razvoj, nekorumpirani, hrabri i pošteni ljudi. 

Nije ni čudo da smo tu gdje jesmo kada jedna riba pita drugu:

-“Kakva je voda?”,
a ova odgovora:

– “Ne vidim od smeća…”

preuzeto sa www.brunoboksic.com


Zrelost na Balkanu - Bruno Bokšić

U svijetu je zrelost stanje potpune fizičke, emocionalne i anatomske...

Šta znači prilika za novi početak? - Bruno Bokšić

Pogledaj primjere Demostena i Chekhova. Uvijek imaš priliku za novi...